W dzisiejszych czasach postęp elektroniczny w branży motoryzacyjnej rozkwita z roku na rok. Połączenie kilku źródeł energii otwiera szereg nowych możliwości. Napęd hybrydowy coraz częściej wykorzystywany jest nie tylko w autach miejskich, ale również w sportowych samochodów luksusowych. Przykładem jest powstały w 2013 roku BMW i8, który potrafi zachwycić swoim nowoczesnym designem i zawrotną mocą silnika. Model ten sprawdzi się zarówno w miejskiej dżungli, jak i podczas przejazdu po torze, dostarczając niezapomnianych wrażeń z jazdy.
Luksusowy design auta
Jak przystało na renomowany, niemiecki koncern motorniczy BMW, model i8 wyróżnia się nowoczesnym designem. Już na sam widok samochodu można stwierdzić, że jest to sportowe i luksusowe auto, na którego zakup nie każdy może sobie pozwolić. Model posiada niską oraz zgrabną sylwetkę o mocno sportowym i futurystycznym charakterze. Pojazd został skonstruowany i wyważony tak, by był jak najlżejszy. Zastosowano w nim architekturę LifeDrive, a do budowy posłużyło w większej mierze aluminium oraz plastik wzmacniany włóknem węglowym. Elementem wyróżniającym samochód są zdecydowanie jego drzwi, które unoszą się do góry, przypominając tym samym skrzydła. Równie efektownie prezentują się reflektory auta - przednie, jak i te tylne, które zostały wykonane w technologii LED. Na rynku dostępne są również wersje samochodu z lampami laserowymi i szkłem wzmacnianym chemicznie. Wcześniej żaden samochód seryjny ich nie posiadał.
Doskonała specyfikacja BMW i8
Sportowe auto pomieści tylko 2 osoby. Wydawać by się mogło, że w środku jest mało miejsca, jednak nic bardziej mylnego. Przestrzeń jest spora i komfortowa, a fotele idealnie wyprofilowane, by jazda BMW i8 była jak najbardziej wygodna.
Podczas włączonego trybu elektrycznego eDrive samochód porusza się niezwykle cicho i bezszelestnie. Jednak przy większym obciążeniu i wyższych obrotach włącza się silnik spalinowy, który raczy przechodniów mocnymi dźwiękami typowymi dla sportowych aut. Łączna moc silników wynosi 362 KM przy maksymalnym obrocie 570 Nm. Sam silnik benzynowy posiada większą moc od elektrycznego (225 KM wobec 173 KM), jednak wcale nie przekłada się to na jego pojemność. Pojazd napędzany jest 6-cio biegową automatyczną skrzynią biegów i posiada dodatkowo tryb sport, który przystosowuje się do szybkiej jazdy i pozwala na manualne zmienianie biegów. Taki tryb sprawdzi się zdecydowanie podczas przejazdu BMW i8 po torze.
Dzięki wykorzystaniu elektrycznego silnika, samochód stanie się niezwykle oszczędny i wytwarza niewielką ilość spalin CO2. W cyklu mieszanym średnia wartość zużycia paliwa to 2l/100 km, a emisja spalin 49g/km. Taki wynik pozycjonuje BMW i8 na pułapie najoszczędniejszych samochodów miejskich.
BMW I8 - przejazd po torze
Samochód został tak zaprojektowany, by jazda nim była przede wszystkim komfortowa i przyjemna. I na pewno taka jest. Jednak przejazd po zatłoczonych ulicach, pełnych wyboistych dziur i studzienek może nie być w pełni satysfakcjonujący. Dlatego, aby zweryfikować wszystkie możliwości samochodu i poczuć maksymalne emocje, które potrafi dostarczyć BMW i8, warto wybrać się na przejazd po torze. W ten sposób można poczuć prawdziwą moc samochodu i realnie przetestować go na kilka sposobów. Jazda tym sportowym autem potrafi wbić w fotel, dlatego dla miłośników mocnych wrażeń takie rozwiązanie będzie znakomitym pomysłem.